מבנה תעשיה להשכרה בבר לב

מבנים תעשייתיים, מחסנים ומרלו"גים הם חלק מרכזי ב"אחורי הקלעים" של כל עסק שמחזיק סחורות ומלאי: עסקי קמעונאות, סיטונאות, ייבוא, יצוא, ענפי בנייה ותשתיות ועוד.

לכן, מבנים תעשייתיים להשכרה הם ענף מפותח שמציע היום מגוון פתרונות שונים לאחסון וניהול סחורה ומלאי.

טיב המחסן או המרלו"ג, המיקום, הנפח והמבנה, משפיעים על היעילות הלוגיסטית ועל הרווחיות של העסק. לכן, כשמחפשים מחסן או מרלו"ג להשכרה, חשוב לבחון היטב את כל המאפיינים של הנכס.

מה ההבדל בין מחסן לבין מרלו"ג?

מחסן להשכרה הוא פתרון אחסון פשוט שכל מטרתו להכיל את המלאי.

מרלו"ג להשכרה הוא בדרך כלל פתרון רחב וחכם יותר, שמציע גם שיטות עבודה בתחום ניהול ותכנון המלאי, ליקוט והפצה.

כיום, רוב המרלו"גים ממוחשבים כך שתהליכים כמו קליטת סחורה, סידור מדפים, ליקוט והפצה, מתועדים וקלים יותר לביצוע.

חלק מהמרלו"גים כוללים גם פתרונות אוטונומיים כמו מלגזות, מנופים ומכונות אריזה שפועלים במעורבות מינימלית של יד אדם או באופן עצמאי לגמרי.

מחסנים הם בדרך כלל קטנים יותר ממרלו"גים ומתאימים לפעילות מצומצמת ולא לפעילות עסקית ענפה שכוללת קליטה, שינוע והפצה של סחורות רבות. עם זאת, לעסקים קטנים – בינוניים, שמחזיקים מלאי הומוגני, עם חיי מדף ארוכים, מחסן להשכרה עשוי להיות פתרון מספק כיוון שבמקרים אלו משימת ניהול המלאי פשוטה יותר.

תרבות השפע וההזמנות אונליין, יצרה צורך בהחזקת מצבורים גדולים של מוצרים וסחורות מכל הסוגים, מה שמעודד הקמה של מבנים תעשייתיים רבים.

לכן כיום ניתן למצוא שפע של מחסנים ומרלו"גים להשכרה.

רוב המרלו"גים והמחסנים להשכרה, נמצאים באזורי תעשיה שמאופיינים בריבוי של מבנים תעשייתיים, כמו אזור התעשייה אלון תבור שבעמק יזרעאל, פארק התעשיות בר לב שסמוך לדרך עכו – צפת, אזורי התעשייה קריית אליעזר וקריית ספיר בנתניה, פארק העסקים בקיסריה ומתחם האיירפורט סיטי שבלוד, סמוך לנמל התעופה בן גוריון.

אזורים פופולריים להשכרת מחסנים ומרלו"גים

כאשר בוחרים את אזור התעשייה הנכון להחזקת מרלו"ג או מחסן, יש לקחת בחשבון בעיקר את המחיר, את עלויות השינוע של הסחורות ואת הנגישות לעובדים.

יש מספר מתחמים פופולריים במיוחד להשכרת מחסנים ומרלו"גים:

  • מבנים תעשייתים באלון תבור: אזור התעשייה באלון תבור שוכן בסמוך לעיר עפולה שבעמק יזרעאל. במקום עשרות מפעלים ומבנים תעשייתיים של חברות מתחום התעשייה המסורתית, כימיה, מזון, קוסמטיקה, פלסטיק, מתכת, טקסטיל וכן מבנים תעשייתיים, מחסנים ומרלו"גים להשכרה.
  • מבני תעשייה בפארק תעשיות בר לב: שוכן בקרבת צומת אחיהוד. בשנת 2017 הושקה תחנת הרכבת הצמודה, המאפשרת נגישות נוחה מאזור הצפון והמרכז (לצד כביש 6 שגם מהווה אלטרנטיבה תחבורתית למקום). בפארק ניתן למצוא תעשיה מסורתית לצד תעשיית הייטק וטכנולוגיה.
  • פארק העסקים קיסריה: שוכן על כביש החוף, נגיש לציר חיפה – תל אביב. בפארק פועלות מגוון תעשיות בדגש על תעשייה רפואית וטכנולוגיה, וכן עשרות אלפי מ"ר של מחסנים ומרלו"גים להשכרה. בסמוך למקום נמצאת גם תחנת רכבת.
  • מתחם האיירפורט סיטי: שוכן במיקום אסטרטגי בקרבת נמל שדה התעופה בן גוריון. במקום פועלות מספר חברות תקשורת ותעשייה וכן קיימים בו משרדים, מחסנים ומרלו"גים להשכרה.
  • קריית ספר וקריית אליעזר בנתניה: אזורי התעשייה של נתניה שוכנים בסמוך לכביש החוף, בדרך שבין חיפה לתל אביב ובקרבת ריכוזי אוכלוסייה רבים. בקריית ספיר פועלת תחנת הרכבת נתניה – ספיר וגם הסניף הראשון של איקאה בישראל. האזור הסמוך קריית אליעזר, הוא אזור התעשייה הישן יותר. במקום גם מחסנים ומרלו"גים רבים להשכרה.

לסיכום,

תעשיית המחסנים והמרלו"גים להשכרה מתפתחת ומציעה שפע של פתרונות אחסון וניהול סחורות ומלאי.

בעוד שמחסן הוא פתרון פשוט לאחסון, מרלו"ג הוא לרוב פתרון משוכלל ורחב יותר שמאפשר ליישם שיטות עבודה מתקדמות בתחום השינוע והליקוט, כולל שיטות שמבוססות על מיחשוב ומכונות אוטונומיות. כאשר בוחרים מחסן או מרלו"ג יש לקחת בחשבון את שיקולי המחיר, סוג המבנה, הנפח והמיקום.

שאלות על מבנים תעשייתיים להשכרה? פנו אלינו לצוות המומחים של גלקסיה נכסים ונשמח לייעץ