השכרת משרדים בתל אביב

השכרת משרדים בת"א הוא תחום שיש להכיר ולדעת כיצד להתמצא בו.
כשעסק מעוניין לשכור משרד בת"א הוא צריך לדעת היכן לחפש את המשרד, איזה אזור מתאים לשכור בו משרד בתחום הרלוונטי ו\כיצד להתמצא ברזי חוזה ההשכרה.
צוות גלקסיה נכסים, שלו סוגים שונים של משרדים להשכרה בת"א, ניסח עבורכם את המדריך לשוכר המתחיל…

לשים לב לא רק לדמי השכירות…

אמנם דמי השכירות החודשיים הם נתון חשוב מאד לתקציב המשרד, אבל ישנם כמה טיפים חשובים שיש לאמץ אותם בחיפוש אחר המשרד המתאים ביותר לעסק ולכל מה שקשור לחוזה השכירות.

 איך מוצאים את המשרד המתאים?

  • רשת האינטרנט והרשתות החברתיות (במיוחד קבוצות ייעודיות בפייסבוק) הינם מקור מצוין למידע על משרדים להשכרה בתל אביב.
  • לוחות נדל"ן בעיתונים
  • פרסום של פוסט בפייסבוק על זה שאתם מחפשים משרד להשכרה בת"א.
  • להיעזר במשרד תיווך – הפלוס של משרדי התיווך הוא שיש ברשותם גם משרדים להשכרה שאינם מופיעים במקום אחר והם מיוצגים אצלם באופן בלעדי.
    במידה ותשכרו משרד דרך משרד תיווך, כמו למשל אצלנו בגלקסיה נכסים, תצטרכו לשלם עמלת תיווך בגובה של דמי שכירות חודשיים.

בדקו את מצב התחזוקה של המשרד

  • אל תהססו להביא איש מקצוע שיראה את המשרד בעיניים מקצועיות ויוכל לאתר ליקויים שאתם לא רואים.
  • חפשו סימני רטיבות ו/או עובש בקירות המשרד או בתקרה.
  • בדקו מה מצב השירותים והמטבח במשרד
  • מהם אמצעי הבטיחות במשרד: סוג דלת הכניסה, האם יש אזעקה, האם יש סורגים?
  • מה מצב לחץ המים בברזים
  • האם מערכת החשמל עובדת כראוי
  • האם יש מזגן? האם הוא תקין?
  • אם מצאתם ליקויים והחלטתם בכל אופן לשכור את המשרד – הכניסו לחוזה השכירות סעיף שבעל המשרד חייב לתקן את הליקויים לפני כניסתכם אליו.

 גם סביבת המשרד חשובה

  • בדקו מהי מידת הרעש בסביבת המשרד. האם יש מטרדי רעש בעייתיים?
  • מה מצב החנייה? האם ניתן למצוא בקלות חנייה פנויה ברחוב?
  • האם יש חניון פרטי או ציבורי בקרבת המשרד
  • מהי קרבת המשרד לאמצעי תחבורה שונים
  • האם המשרד ממוקם בכביש ראשי או ברחוב צדדי?
  • האם סביבת המשרד בתוך העיר, מחוץ לעיר, בסביבה כפרית?
  • האם יש נוף מהמשרד?

בעל הבית של המשרד להשכרה

  • יש לוודא שמי שמשכיר את המשרד הוא אכן בעליה.
  • אם לא – האם יש לו ייפוי כוח מבעלי המשרד?
  • כל הפרטים הללו כתובים בנסך הטאבו של הדירה.
  • אם למשרד יותר מבעל בית אחד יש לוודא שתנאי ההשכרה מוסכמים על שני בעלי הבית.

פעולות לפני חתימה על חוזה השכירות של המשרד

  • אם החלטתם על המשרד שאתם מעוניינים לשכור בקשו לקבל עותק של החוזה כדי לקרוא אותו ללא לחץ בזמנכם הפנוי.
  • רצוי להתייעץ עם עו"ד מטעמכם על הכתוב בחוזה לפני החתימה עליו. עדיף עם עו"ד המתמצא בחוזים בתחום הנדל"ן העסקי.
  • זה הזמן גם לברר את המשרד מבוטח בביטוח מבנה לכיסוי נזקים.
  • בררו כיצד בעל המשרד מעוניין שתשלמו לו: כל חודש, כמה פעמים במהלך השנה או בתשלום מראש לכל השנה.
  • בדקו שבעל המשרד אינו חייב כסף לעירייה, לחברת חשמל וכדו'.
  • רשמו יחד עם המשכיר את המונה של חברת החשמל ומד המים.

מה צריך להיות כתוב בחוזה השכירות?

  • תאריך תחילת מועד חוזה השכירות
  • תאריך סיום החוזה
  • סכום השכירות החודשי
  • מתי יש לשלם את סכום השכירות החודשי וצורת התשלום – מזומן, צ'ק או העברה בנקאית.
    חשוב לרשום את מספרי הצ'קים, סכומם ומועד הפירעון שלהם במידה ובוחרים באופציה הזו.
  • רצוי שבחוזה יהיה סעיף המאפשר לסיים את החוזה לפני הזמן בהתראה של 90 יום.
  • לציין בחוזה את הליקויים שקיימים בדירה כדי למנוע ויכוחים בסיום החוזה.
  • סעיף חשוב בחוזה הוא זה שמציין שכל העלויות הנוגעות לתיקון או לבעיה כלשהי המתעוררים בתשתית הדירה ו/או הבניין יהיו באחריות המשכיר.
  • אם בעל הדירה צריך לבצע תיקונים, קבעו לוח זמנים לביצועם.
  • בכל חוזה יש סעיף של ביטחון וערבויות שנותן השוכר למשכיר, כגון: שטר חוב, ערבים, ערבות בנקאית או צ'ק ביטחון.
    וודאו שדרישות בעל המשרד לגבי ביטחונות מקובלות עליכם.